Adunarea generală a Asociaţiei
Art. 14. – (1) Adunarea generală este organul de conducere al Asociaţiei, format din primarii de comune, care sunt reprezentanţii de drept ai unităţilor administrativ-teritoriale membre.
(1^1) Primarii pot delega calitatea lor de reprezentanţi ai unităţilor administrativ-teritoriale în adunările generale viceprimarului, secretarului general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, conducătorilor compartimentelor funcţionale sau personalului din aparatul de specialitate, administratorului public, precum şi conducătorilor instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, în funcţie de competenţele ce le revin în domeniile respective.
(1^2) Primarii îşi pot delega calitatea de reprezentant în adunarea generală a Asociaţiei, prin dispoziţie.
(2) Fiecare asociat va depune toate diligenţele pentru a-şi asigura reprezentarea permanentă în cadrul adunării generale a Asociaţiei.
(3) Dispoziţiile de delegare vor fi transmise, în copie, preşedintelui Asociaţiei în termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la data emiterii lor.
(4) Pentru a întruni minimul necesar de a se alege /desemna organele de conducere ale Asociației, asociații vor desemna, pe lângă primarii sau reprezentanții acestora desemnați prin dispoziție a comunelor membre, câte doi reprezentanți de la fiecare comună.
(5) Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară VALEA NETEZULUI are următoarea componență:
Art. 15. (1) Adunarea generală alege dintre membrii săi preşedintele Asociaţiei, pentru un mandat de 4 ani, care are atribuţiile prevăzute în prezentul statut şi care reprezintă Asociaţia în raporturile cu terţii, cu excepţia situaţiilor în care se prevede expres altfel.